Servicevilkår

VonFritz ApS
CVR: 43284746
P.O. Pedersens Vej 9
8200 Aarhus N
Tlf: +45 53 89 00 53

Anvendelsesområde
Nærværende handelsbetingelser er gældende for alle aftaler indgået mellem VonFritz og dig som forbruger, når du afgiver en ordre via www.vonfritz.com.

Betaling
Der opkræves ikke gebyr for betaling med betalingskort hos VonFritz®. Alle gebyrer forbundet med betaling med VISA/Dankort, VISA, Mastercard og VISA Electron på vonFritz.com betales af VonFritz. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra VonFritz' lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Du kan se de øvrige betalingsmetoder nedenfor:

På VonFritz.com kan der, udover betalingskort, også betales med:
- Klarna
- PayPal
- Viabill
- Apple Pay

Alle priser angivet på VonFritz.com er inklusiv moms. 

Leveringsmetoder 

PostNord - MyPack Collect - Ekspresslevering til valgfri pakkeshop inden for 1-2 hverdage -  GRATIS

GLS - ShopDelivery - Hent i nærmeste pakkeshop inden for 1-2 hverdage - 39,00 DKK 

PostNord - MyPack Home - Pakken leveres direkte til din bopæl inden for 1-2 hverdage - 49,00 DKK

PostNord - Erhverv - Pakken leveres direkte på din arbejdsplads - 35,00 DKK (GRATIS ved køb over 399 DKK)

Vi bestræber os på levering indenfor 1-3 hverdage, medmindre andet er angivet. VonFritz forbeholder sig retten til at sende ordren delvist eller samlet. Levering anses for sket, når varen er kommet i din besiddelse.

Hvis du har valgt pakkeshop, så husk, at du skal afhente din pakke senest 7 dage efter, den er ankommet. Ellers kommer den retur til os. Hvis du ikke afhenter den, og den kommer retur til os, så opkræves du et genfremsendelsesgebyr på 29,00 kr.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på VonFritz.com. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter dagen, du har modtaget din vare.

Hvis du ønsker at sende en ordre retur, skal du registrere de produkter, som du ønsker at ombytte eller returnere. Følg trinnene i Returportalen.

Hvis du ikke registrerer din retursending i returportalen, vil det ikke være muligt at behandle din returordre og ombytte eller refundere de pågældende produkter.

Vi bestræber os på at behandle din returordre indenfor 1-3 dage, efter vi har modtaget den. Vi sørger her for, at din anmodning bliver imødekommet. 

Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. I så fald du nægter modtagelse af din ordre, eller ikke afhenter din pakke på det udvalgte afhentningssted, uden at give os tydelig besked om dette, så forbeholder vi os retten til at fratrække vores samlede udgift i forbindelse med fragt, når vi krediterer din ordre.

Returnering/ombytning

Ønsker du at ombytte eller returnere, skal du benytte vores returportal hertil. Du modtager herefter en gratis returlabel, som du skal påsætte pakken, når den er forsvarligt pakket ind igen.

  • Ønsker du at returnere en eller flere varer og få pengene retur, så koster det 45 kr. i returfragt. De 45 kr. fratrækkes, når vi refunderer beløbet til dig. 
  • Du kan også vælge at ombytte et eller flere produkter til en anden vare eller en ande størrelse. Denne metode er gratis. 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt hos VonFritz ApS,  P.O. Pedersens Vej 9, 8200 Aarhus Ns mod forudgående aftale.

Du har alene ansvaret, hvis pakken ikke når frem til os. En kvittering på en brevforsendelse er ikke en gyldig dokumentation for pakkens forsendelse. VonFritz er ikke ansvarlige for at erstatte varer der ikke når frem til os, derfor er det vigtigt at pakken sendes forsikret, og at den kan spores. Hvis en af de mulige drop-off steder (afleveringssteder) nægter at modtagelse af den forudbetalte returlabel, skal du kontakte os med det samme, så vi kan udrede problemet.

Varens stand, når du sender den retur

Det er ikke nødvendigt at vaske produkter inden returnering til os. Men har du behov for at vaske produktet inden for retur- og ombytningsfristen, må produkterne udelukkende vaskes i neutralt-lugtende vaskemiddel og uden skyllemiddel. Produkterne må under ingen omstændigheder tørres i tørretumbler, da dette ødelægger produkterne.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i den originale emballage.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, du har indbetalt. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan ikke gennemføre en tilbagebetaling til 3. person (en anden person end den oprindelige køber), også selvom dette drejer sig om en gave.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

VonFritz ApS
P.O. Pedersens Vej 9
8200 Aarhus N

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Hvis du ønsker at sende en ordre retur, skal du registrere de produkter, som du ønsker at ombytte eller returnere. Følg trinnene i Returportalen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling (med mindre det på forhånd er aftalt) eller pakker sendt pr. efterkrav.


Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangels-regler kan finde anvendelse på varekøb, og når du handler på VonFritz.com har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, almindelig slitage eller anden skadeforvoldende adfærd med produktet.



Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi betaler fragten i forbindelse med reklamationen ved at sende dig en returlabel som pdf via e-mail. Hvis du selv vælger at sende en reklamation tilbage uden at have taget kontakt til os og med en anden fragtmetode, dækker vi dine "rimelige" fragtomkostninger.

Varen sendes til:
VonFritz ApS
P.O. Pedersens Vej 9
8200 Aarhus N

Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Du skal sende varen som en pakke, så den er forsikret og kan spores, hvis du vælger at sende pakken retur med anden fragtmetode end den, vi tilbyder. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Du har selv ansvaret for, at den når frem til vonFritz. vonFritz er ikke ansvarlige for at erstatte varer til reklamation, der ikke når frem. Derfor er det vigtigt at pakken sendes forsikret, så den kan spores. Kontakt os altid, hvis du er i tvivl om hvilken type forsendelse du skal vælge. Husk, at varen altid skal sendes tilbage til os forsvarligt emballeret.

Varer i shoppen
Produkternes funktion, opbygning og udtryk for den enkelte model skal leve op til fastsatte krav af producenten ved kvalitetstjek på fabrikkerne, men vær opmærksom på at der fra produktion til produktion kan forekomme mindre ændringer i farve, logo, materiale, m.m. Dette kan skyldes, producenten har lavet en mindre forbedring, at der ikke længere var muligt af bruge samme materiale eller lign.

Brug af rabatkoder
Vi kører indimellem rabatkampagner på eks. Facebook og i samarbejde med partnere eller forhandlere i form af en rabatkode. Rabatkoden skal indtastes, når du har lagt en vare i indkøbskurven. Vil du bruge en rabatkode, skal du være opmærksom på, at du ikke altid kan benytte rabatkoden på varer, der i forvejen er til nedsat pris. Disse er markeret med 'tilbud' eller 'rabat'. Ligeledes skal du være opmærksom på, at du ikke kan kombinere to eller flere rabatkoder på samme køb, og at du heller ikke kan købe gavekort til nedsat pris med en rabatkode. Kontakt os hvis du har spørgsmål til brugen af rabatkoder.

Rabat ved mængdekøb
Hos VonFritz.com kan du ofte få rabat ved at købe to eller flere produkter i samme prisgruppe på én gang (enkelte produkter kan være undtaget). Rabatten frafalder igen, hvis du køber to produkter og returnerer det ene. Køber du tre produkter, og returnerer det ene, så er stykprisen for to naturligvis stadig gældende.

Service-mail ved afbrudt køb
Vi vil gerne sikre at din ordre går fejlfrit og korrekt igennem til os. Hvis du har forsøgt at gennemføre et køb på VonFritz.com, men købet er blevet afbrudt på grund af en fejl i et vores systemer, eller at købet er afsluttet af dig før betalingen er registreret (intentionelt eller ved en fejl), vil du modtage en service e-mail fra os umiddelbart efter. Denne service e-mail modtager du fra os uafhængigt af, om du har abonneret på et nyhedsbrev eller ej. Service e-mailen vil du kun modtage én gang efter hvert afbrudt køb og den vil derfor ikke kræve en afmelding.

Ansvarsfraskrivelse
Udover den ovenfor nævnte fortrydelsesret samt reklamationsret påtager VonFritz sig ikke noget ansvar for den leverede vare. VonFritz er alene ansvarlig for skade forvoldt den leverede vare, såfremt det kan godtgøres, at skaden skyldes fejl begået af VonFritz. VonFritz er ikke ansvarlig for skader, der direkte eller indirekte er forårsaget af tredjemand. Diverse links angivet til andre websites på VonFritz.com’s hjemmeside er uden for VonFritz' kontrol, hvorfor VonFritz på ingen måde kan drages til ansvar for indholdet på de pågældende sider. 

Force Majeure
VonFritz er ikke ansvarlig for manglende eller forsinket opfyldelse af aftaler, der skyldes force majeure, herunder men ikke begrænset til krig, optøjer, borgerlige uroligheder, offentlige myndigheders indgreb, strejke, lockout, import- og eksportforbud, mangel på arbejdskraft eller nogen anden årsag, der ligger udenfor VonFritz' kontrol, og som vil kunne forsinke eller forhindre leveringen af en vare. I sådanne tilfælde udskydes leveringen i et tidsrum svarende til hindringens varighed, og leveringen til den dertil udskudte leveringstid anses i enhver henseende for rettidig.
 


Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
Læs vores særskilte afsnit om persondatapolitik - klik her

Klageadgang
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til:



Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg


Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (link) Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Ændringer af handelsbetingelser
VonFritz forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser i det omfang det er nødvendigt. Dette kan være for at tilpasse handelsbetingelserne ændrede lovkrav eller lignende.

- - - - - -


Konkurrencebetingelser

Generelle betingelser:
Ved deltagelse i konkurrencer hos VonFritz giver du dit samtykke til at modtage markedsføring i form af bl.a. nyhedsbreve, gode tilbud og andet information fra VonFritz. Medlemskabet er gratis og uforpligtende. Oplysningerne gemmes i VonFritz' kundedatabase og bliver altid behandlet efter Persondataloven. Ønsker du ikke længere at modtage nyhedsbreve fra VonFritz, kan du altid klikke ”Afmeld nyhedsbrev” i bunden af nyhedsbrevet. Herefter bliver al data om din tilmelding slettet.